محور و شاخص کیست؟

نوشته شده توسط : خادم سایبری

 متأسفانه مدتی در کشور عزیزمان عده ای که خود را حزب الهی میدانند بدون در نظر گرفتن منافع و یا ضرر هاینظام اسلامی دست به اقدامات ناپسند از جمله توهین و فحاشی و بر هم زدن سخنرانی ها حتی در مکان هایی که شخص رهبر انقلاب حضور دارند می زنند.

محور و شاخص کیست؟

با انتشار گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس در مورد حادثه 22 بهمن قم باز هم بعضی ها به دنبال توجیه این موضوع و یا کم جلوه دادن و یا مقصر جلوه دادن دیگران در این اتفاق شوم هستند. معبر سایبری فندرسک در مقاله ای به تحقیق چرایی بروز این انتفاقات می پردازد که از شما دعوت می شود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

تذکر: این مقاله بدون افراط و بدون کدورت و یا خصومت با شخص و یا گروهی توسط معبر سایبری فندرسک با رعایت ادب و احترام و دوری از افراط و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تهیه شده است.

 

اتفاقات 22 بهمن قم لکه سیاهی بود که در چشم دشمنان انقلاب، حماسه پرشکوه مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن 1391 را کوچک جلوه داد.

متأسفانه مشابه این اتفاق نیز چندین بار در سالروز رحلت امام خمینی (ره) اتفاق افتاد و با واکنش رهبر انقلاب مواجه شد که ایشان بعد از بوسیدن فرزند امام خمینی که مورد توهین واقع شده بود در ابتدای سخنان خودشان فرمودند:

"همه‌ى برادران و خواهران عزیز نمازگزار را توصیه می‌کنم به رعایت تقوا؛ که خداى متعال می‌فرماید: «یا ایّها الّذین امنوا اتّقوا اللَّه و قولوا قولا سدیدا. یصلح لکم اعمالکم و یغفر لکم ذنوبکم و من یطع اللَّه و رسوله فقد فاز فوزا عظیما». تقواى الهى را در رفتار، در گفتار، حتّى در پندار خود باید رعایت کنیم؛ یعنى مراقب باشیم در رفتار خود، در کردار خود، در گفتار خود، ذره‌اى از رضاى الهى و حق، تعدى و تجاوز نکنیم."

محور و شاخص کیست؟

این سخنان رهبر انقلاب نشان داد که ایشان از این نوع برخورد ها و توهین ها ناراحت هستند.

اما چرا بعضی از افراطیون دست به چنین اقداماتی می زنند؟ مشکل در این است که متأسفانه بعضی از افراطیون بجای اینکه رهبر معظم انقلاب رو محور و شاخص قرار بدهند شخص دیگری را محور قرار می دهند که از درجه ولایت و رهبری پایین تر هست.

در اتفاقات 22 بهمن قم که بعد از ماجرای استیضاح وزیرکار در مجلس روی داد، عده ای بی بصیرت یا بهتر بگویم افراطی بی بصیرت در حمایت از رئیس جمهور که ایشان را بجای ولایت فقیه محور و شاخص قرار داده بودند در یک روز ملی که تمام دشمنان انقلاب چشم ها و گوش های خود را تیز کرده بودند تا کوچکترین نقطه ضعفی را به رخ دنیا بکشند دست به توهین و فحاشی به رئیس منتخب مجلس شورای اسلامی زدند که حتی کار به پرتاب مهر های نماز نیز کشید که واقعاً صحنه های زشت و تاریکی را در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت رساندند.

محور و شاخص کیست؟

نتیجه این بی بصیرتی و افراطی گری به تمسخر کشیدن جمهوری اسلامی ایران توسط رسانه ها و سیاستمداران بیگانه بود و چنین اقداماتی که باعث بروز نقطه ضعف در نظام جمهوری اسلامی باشد خیانت به امام راحل (ره) ، خیانت به خون شهدا، خیانت به رهبر معظم انقلاب و خیانت به مردم با بصیرت ایران اسلامی است.

مقام معظم رهبری نیز با انتقاد صریح و شدید از اقدام زشت برخی افراد در بر هم زدن مجلس سخنرانی رئیس مجلس در قم فرمودند:

"اینکه عده ای برخی را ضدولایت و ضد بصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند."

رهبر انقلاب افزودند: "کسانی که راه می افتند و شعار می دهند اگر واقعاً حزب اللهی و مؤمن هستند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرفها ندارند که حسابشان جداست."

حال با این صحبت های رهبر انقلاب که اینقدر شفاف هست آیا باز هم باید شاهد این چنین حوادثی باشیم؟ اصلا نیاز است که رهبر انقلاب چنین واضح و چنین روشن دیدگاه خودشان را راجع به چنین مسائلی بیان کنند یا ما باید اندکی از خودمان بصیرت داشته باشیم و درک کنیم که چه چیز برای انقلاب ما خوب است و چه چیز بد؟

باز هم به فرمایشات رهبر انقلاب توجه کنیم: 
"جهت دیگر این است که آن کسانى که در پى تغییر هویت انقلاب بر مى‌آیند، معمولاً با پرچم رسمى و با تابلو جلو نمى‌آیند؛ آنچنانى حرکت نمیکنند که معلوم بشود اینها دارند با این حرکت مخالفت میکنند؛ حتّى گاهى به عنوان طرفدارى از حرکت انقلاب، یک اقدامى میکنند، یک اظهارى میکنند، کارى میکنند، زاویه ایجاد میکنند؛ انقلاب از جهتگیرى خود بکلى دور مى‌افتد، برکنار میشود.

براى اینکه این جهتگیرى غلط و این انحراف اتفاق نیفتد، احتیاج به شاخصهاى معینى هست. باید سر راه، شاخصهائى وجود داشته باشد. اگر این شاخصها بود، روشن بود، واضح بود، در معرض دید مردم بود، انحراف اتفاق نمى‌افتد؛ اگر کسى هم در جهت انحراف کار کند، از نظر توده‌ى مردم شناخته میشود؛ اما اگر شاخصى وجود نداشت، آن وقت خطر جدى خواهد شد.

خوب، شاخص در انقلاب ما چیست؟ این خیلى مهم است. سى سال است که ما در جهت این انقلاب حرکت میکنیم. ملت ما بصیرت به خرج دادند، شجاعت به خرج دادند، حقاً و انصافاً لیاقت به خرج دادند. این انقلاب را سى سال است شما دارید جلو میبرید؛ اما خطر وجود دارد. دشمن انقلاب، دشمن امام بیکار نمى‌نشیند؛ سعى میکند این انقلاب را از پا در بیاورد. چه جور؟ با منحرف کردن راه انقلاب. بنابراین لازم است ما شاخص داشته باشیم.

محور و شاخص کیست؟

من عرض میکنم بهترین شاخصها، خود امام و خط امام است. امام بهترین شاخص براى ماست. اگر این تشبیه با همه‌ى فاصله‌اى که وجود دارد، به نظر برسد، عیبى ندارد که تشبیه کنیم به وجود مقدس پیغمبر که قرآن میفرماید: «لقد کان لکم فى رسول‌اللَّه اسوة حسنة لمن کان یرجوا اللَّه و الیوم الاخر». خود پیغمبر اسوه است؛ رفتار او، کردار او، اخلاق او. یا در یک آیه‌ى شریفه‌ى دیگر میفرماید: «قد کانت لکم اسوة حسنة فى ابراهیم و الّذین معه»؛ ابراهیم و یاران ابراهیم اسوه‌اند. در اینجا یاران ابراهیمِ پیغمبر هم ذکر شده‌اند تا کسى نگوید که پیغمبر معصوم بود یا ابراهیم معصوم بود، ما نمیتوانیم از آنها تبعیت کنیم؛ نه، «قد کانت لکم اسوة حسنة فى ابراهیم و الّذین معه اذ قالوا لقومهم انّا براء منکم و ممّا تعبدون من دون اللَّه کفرنا بکم» تا آخر آیه‌ى شریفه."

همه ما خوب میدانیم که هیچوقت رهبر معظم انقلاب خود را شاخص بیان نمی کنند اما ما باید بصیر باشیم و آگاه و این بصیرت و آگاهی این است که جز شخص مقام معظم رهبری در صدر انقلاب آیا شخص دیگری هست که خط امام را به این روشنی ادامه بدهد؟ 
پس چرا بعضی ها با افراطی گری ها محور و شاخص را عوض کرده اند و دست به چنین خیانت هایی می زنند؟

البته نمی توان به طور قطع گفت که قصد اصلی همه این اخلالگران واقعاً خیانت بوده بلکه اینان افراد دلسوزی برای نظام هستند که راه و شاخص را گم کرده اند.

فلذا معبر سایبری فندرسک از مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس مجلس درخواست دارد این گمراهان را ببخشند و تاجایی که ممکن هست با ایشان مدارا کنند. بهترین شیوه برای فهماندن اشتباه اینان معرفی و شناساندن محور و شاخص اصلی انقلاب اسلامی است.




:: بازديد از اين مطلب : 830
|
امتياز مطلب : 3
|
تعداد امتيازدهندگان : 1
|
مجموع امتياز : 1
تاريخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


نوروز تان فاطمی

اشکان دو چشمان ترم چون دریاست/ امسال تمام روزیم از زهراست(س)/ از بوی تنور فاطمه(س) فهمیدم/ سالی که نکوست از بهارش پیداست/ سال نو مبارک/
اين وبلاگ تحت حمايت هيچ ارگان و نهادي نمي باشد و در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي توسط افسران جوان جنگ نرم در استان مرکزی طراحي شده است طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری بدون ذكر منبع ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و شرعا حرام می باشد . معبر سایبری ساوه از جمعی وبلاگ های ارزشی استان مرکزی